Drony, programowanie, robotyka, wykorzystanie drukarki 3 D, studio fotograficzne – na zajęciach w ramach projektu Laboratoria Przyszłości w Szkole Podstawowej nr 7 w Giżycku nudzić się nie sposób.
Laboratoria Przyszłości to inicjatywa edukacyjna realizowana przez Ministerstwo Edukacji i Nauki we współpracy z Centrum GovTech w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Misją projektu jest stworzenie nowoczesnej szkoły, w której zajęcia będą prowadzone w sposób ciekawy, angażujący uczniów oraz sprzyjający odkrywaniu ich talentów i rozwijaniu zainteresowań.
– Kreatywne myślenie oraz obsługa narzędzi to jedne z podstawowych umiejętności decydujących o rozwoju cywilizacyjnym, gospodarczym i społecznym – mówi senator Małgorzata Kopiczko. – Wzrost innowacyjności oraz rozwój technologiczny spowodował, że umiejętności matematyczne, w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii są dziś ważniejsze niż kiedykolwiek wcześniej. Laboratoria Przyszłości to kolejny krok w stronę wzmocnienia i uatrakcyjnienia dotychczasowego procesu zdobywania wiedzy i praktycznych umiejętności w tych obszarach przez uczniów. Cieszę się, że nie brakuje tutaj miejsca również dla tradycyjnych umiejętności, jak sztuka kulinarna czy też tkactwo, w których również można być kreatywnym i zdobywać potrzebne w życiu umiejętności.
Celem inicjatywy jest wsparcie wszystkich szkół podstawowych w budowaniu wśród uczniów kompetencji przyszłości z tzw. kierunków STEAM (nauka, technologia, inżynieria, sztuka oraz matematyka).
– W ramach Laboratoriów Przyszłości nasza szkoła uzyskała wsparcie finansowe w wysokości 218 400 zł – mówi Ewa Kamińska, dyrektor SP nr 7 w Giżycku. – Dzięki takiemu dofinansowaniu nasi uczniowie mogą uczyć się przez eksperymentowanie i zdobywać w ten sposób praktyczne umiejętności.
Za pieniądze z projektu Laboratoria Przyszłości szkoła kupiła najnowocześniejszy sprzęt do nauki programowania, poznawania nowinek technologicznych oraz tworzenia cyfrowego świata przyszłości.











