Błoto, blokady, dziury, kołomyja, czyli gdzie drwa rąbią, tam wióry lecą. Przebudowa węzła kolejowego w Ełku, którego głównym wykonawcą jest firma BUDIMEX S.A. to utrudnienia w prowadzeniu biznesu dla okolicznych przedsiębiorców.
– Jestem zrozpaczoną właścicielką warsztatu samochodowego znajdującego się przy ul. Słonecznej 10 w Ełku – mówi Kamila Stankiewicz. – Jestem zażenowana sytuacją, jaka dzieje się od jakiegoś czasu na remontowanej ulicy Słonecznej w Ełku. Codziennie muszę prosić, błagać, wydzwaniać aby pracownicy i podwykonawcy firmy Budimex łaskawie zostawili przejazd, abym ja i klienci mojego warsztatu mogli przejechać. Kilka razy w tygodniu muszę się ,,szarpać” z pracownikami, aby łaskawie zostawili drożny przejazd. Do dziś miałam dość dobry kontakt z panią, która interweniowała w sprawie zastawiania przejazdu przez maszyny budowlane. Dzisiaj niestety po wykonaniu telefonu o zaistniałej sytuacji usłyszałam, że muszą jakoś pracować i jak będzie zamknięty dojazd na kilkanaście minut, to nic się nie stanie. No tak tylko, że te kilkanaście minut jest kilkadziesiąt razy dziennie.
Kłamstwem jest to, że jest zachowany przejazd do warsztatów i przyległych posesji. Czy praca Budimexu jest ważniejsza od mojej? Bo to zasugerowała mi zasugerowano. Pracownicy śmieją nam się w twarz, kiedy zwracamy uwagę. Jeden warsztat już się zamknął na placu, na którym prowadzimy swoje działalności. Pomijam fakt, jak wygląda droga, która jest rzekomo dojazdem do przyległych posesji i warsztatów, pełna ogromnych dziur i uskoków. Ogromna dziura jest również w asfalcie na samym skrzyżowaniu ulicy Słonecznej/ Sikorskiego/Łukasiewicza. Panie prezydencie Andrukiewicz błagam o pomoc, bo za chwilę my również będziemy musieli zamykać swoje działalności, ponieważ bez klientów, którzy nie mogą do mnie dojechać, nie będę w stanie przetrwać kolejnego okresu.
Tomasz Andrukiewicz, prezydent Ełku obiecał, że przyjrzy się sprawie i pomoże właścicielce warsztatu na Słonecznej. Jest to jednak bardziej sprawa BUDIMEXU, do którego zwróciliśmy się z prośbą o komentarz.
– Jesteśmy w stałym kontakcie z Mieszkańcami i Przedsiębiorcami z ulicy Słonecznej – mówi Michał Wrzosek, rzecznik prasowy firmy BUDIMEX S.A. – Staramy się na bieżąco reagować na ich potrzeby. Po informacji od pracownika firmy podwykonawczej (w dniu 20.06.2022) pojawiliśmy się u Pani Kamili z ul. Słoneczna 10. Zgodnie z jej prośbą i obopólnymi ustaleniami zamieścimy odpowiedni baner informujący o możliwości dojazdu klientów do warsztatów prowadzących swoją działalność przy ulicy Słonecznej. Zapewniamy ciągły dojazd do posesji dla mieszkańców ulic i posesji, przy których prowadzone są prace budowlane. Wszelkie projekty czasowej organizacji ruchu powstają w porozumieniu z Urzędem Miasta Ełk i są przez nich zatwierdzane. BUDIMEX S.A., zgodnie Porozumieniem z UM Ełk oraz warunkami wynikającymi z tego porozumienia w sprawie organizacji ruchu i poruszania się ulicami miasta wykonał wszystkie zobowiązania z ustaleń, w tym w szczególności poinformowaliśmy wszystkich mieszkańców ulotkami informującymi o utrudnieniach komunikacji zbiorowej i prywatnej. Jesteśmy pod ciągłym nadzorem przedstawicieli UM Ełk (Referat dróg) i reagujemy w trybie natychmiastowym na każdy problem a w sytuacjach kiedy jest to możliwe wykonujemy zalecenia natychmiast. BUDIMEX S.A. jako Wykonawca robót kolejowych i towarzyszących z tą inwestycją podejmuje wszelkie stosowne działania zmierzające do zminimalizowania utrudnień, ale nie jest w stanie realizować inwestycji bez ich całkowitego wyeliminowania. Nasi pracownicy na bieżąco są w stałym kontakcie zarówno z mieszkańcami, których problem dotyczy a także z Przedstawicielami UM Ełk (Zarządca Dróg na terenie miasta Ełk).
Do tematu wrócimy